Tuesday, August 16, 2011

First scrap project ever

And this is how it al started.....
Years ago my cat died and I was very sad. I looked for a way to make a nice keepsake with pictures of her and came across something called "scrapbooking" 
Well, I have to tell you, I couldn't seem to get myself making this scrapbook because every time I looked at a picture of my dear "Rabble" I bursted out in tears...
Anyway, scrapbooking was new to me and I found myself another challenge to make : a small book called "Gemma's book - a travel through time -"
Gemma is my mothers name and I made this book specially for her. The book starts with her parents and even her grandparents are in it.
She was very happy with it and I found myself a wonderfull new hobby!
Buitenkant boekje. Papier van Basic Grey
Eerste pagina waarop de stamboom op vellum staat geprint

Met daaronder de trouwfoto van mijn moeders ouders

De twee families van haar vader links en haar moeder rechts, de letters zijn "Funky Brush" van Sizzix
Close-ups van haar vader en moeder
Jeugdfoto van mijn moeder links en rechts met haar ouders,labels zijn zelfgemaakt.
Nog meer jeugdfoto's.
Foto's van mijn moeder op 30-jarige leeftijd en rechts de trouwfoto met mijn vader.
Foto's van mijn vader en moeder op latere leeftijd; levensgenieters!
Foto's van mijn ouders links en met Remco en mij erbij aan de rechterkant.

En dit is hoe het allemaal begon!
Jaren geleden overleed mijn kat en was ik erg triest.
Ik zocht naar een manier om een mooi aandenken aan haar te maken en kwam iets dat "scrapbooking" heet op het spoor!
Nou, het boekje over mijn liefste "Rabble" moet nog steeds gemaakt worden want destijds, iedere keer dat ik naar een foto van haar keek, barstte ik in tranen uit. (ik zou nu nog eens een poging moeten wagen!)
In ieder geval, scrapbooking was nieuw voor me en ik vond een uitdaging die me beter lag : een mini-boekje over de voorouders van mijn moeder getiteld "Gemma's boek - een reis door de tijd -"
Ik maakte dit boekje speciaal voor haar en ze was er erg blij mee.
Ik vond een nieuwe hobby!

7 comments:

  1. Leuk boekje heb je gemaakt.
    Leuke herinnering voor later.

    ReplyDelete
  2. Wat een prachtig boekje Belinda. Alles zo mooi op elkaar afgestemd... Wat zal je moeder blij geweest zijn met jouw nieuwe hobby!
    Liefs,
    Arja

    ReplyDelete
  3. wow wat super gaaf!!! en je blog ziet er ook leuk uit!
    groetjes,
    Ellen

    ReplyDelete
  4. wow prachtig!!! heel mooi boekje met prachtige foto's!

    ReplyDelete
  5. het is een prachtig boekje geworden

    ReplyDelete
  6. Wauw, een prachtig boekje is het geworden!

    ReplyDelete
  7. Tjee Belinda wat een gaaf boekje heb je gemaakt van je ouders !!
    super gemaakt !!!

    groetjes Ria S.

    ReplyDelete