Wednesday, April 3, 2013

Lente kaartje

Vandaag heb ik lekker zitten prutsen op mijn hobby zolder (het maakt mij helemaal niet uit dat het te koud voor de tijd van het jaar is; ik vermaak me wel) en het resultaat is een lente kaartje.

De piepschuim eitjes die op deze kaart verwerkt zijn, kocht ik vorig jaar bij Zeeman maar ik wilde ze graag licht blauw van kleur hebben. Ik heb ze dus geschilderd met acrylverf en er daarna met behulp van een tandenborstel zwarte spikkeltjes op gespat.

De tag is geembost en daarna bewerkt met gesso en bruine inkt.

De witte roosjes heb ik zelf gegoten met mijn melting pot. Ze zijn bewerkt met wat bruine inkt, maar om eerlijk te zijn blijft het niet goed zitten. Als je ze vastpakt, zit de bruine inkt aan je vingers! (De gegoten roosjes zijn erg glad, eigenlijk moeten ze eerst bewerkt worden met gesso, daarna houdt de bruine inkt wel)

Voor de rest gebruikte ik restjes muziekpapier, wat zelf gezochte eendeveertjes, kant, en lint en uiteraard is het randje van de tag met de hand doorgestikt.
De plaatjes van de vogeltjes en de eitjes kun je vinden op mijn pinterest pagina's.




Een tip voor het schilderen van de eitjes:
Prik wat knopspelden door een stevig stukje karton en prik de eitjes er op.
Op deze manier kun je de eitjes makkelijk schilderen zonder dat ze uit je handen schieten en al je vingers onder de verf komen te zitten!


5 comments:

  1. Super leuke kaart, en heel grappig dat er echte eieren opzitten.

    ReplyDelete
  2. Wat een mooi kaartje!!
    Prachtige kleur en wat een handige tip!

    Groetjes Laura

    ReplyDelete
  3. Wat een super gaaf kaartje is het geworden, Belinda, helemaal leuk!

    ReplyDelete
  4. supermooi en origineel kaartje!

    ReplyDelete