Friday, December 2, 2011

Grandma & Granddad (part II)

This is a picture of my grandparents from mothers side.
They got married in 1932 and in 1933 their first child (my mother) was born.
I like round shapes, nothing is ever square in my scrapbooks (well, except for the pictures that is... although they're more like rectangular :-)
Anyway, as you see I completely lost myself in hand stitching this LO again and also I stitched the flower-lace around the scalloped circle.

The "1932" numbers are thickers which I altered by lightly dabbing them with Ranger distress ink.
The buttons are really, really old, I got them from my mother.
The butterfly was die-cut with my vagabond, I used a die-cut from Cuttlebug.
The flowers I made myself. I just crumbled some red cardstock and matching design paper and then unfolded it again. (it makes it easier if you sprinkle some water on the paper; just lightly!)
When finished, just put a brad in the heart and your flower is done.
Red paper with flowers: Daisy D's, green paper: K & Company, Classic,  scallop circle FaLaLa  from MM
De-fined stickers: MM
Buttons & lace from my own stash
Rhine stone swirl: Zva Creative
Tickets : Tim Holtz
Thickers: 
Dit is een foto van mijn grootouders via moeders zijde.
Ze trouwden in 1932 en in het jaar 1933 werd hun eerste kind (mijn moeder) geboren.
Ik hou van ronde vormen, niets is ooit vierkant in mijn scrapbooks (nouja, alleen de foto's dan.. LOL... alhoewel, die zijn meer rechthoekig :-)
In ieder geval, zoals je kunt zien ben ik me weer eens te buiten gegaan aan lekker met de hand doorstikken (rondom de cirkel papier) en daarbij heb ik gelijk het bloemetjeskant hier en daar vastgestikt.

De "1932" nummers zijn thickers die wit waren maar die ik een kleurtje heb gegeven door ze licht met groene Ranger Distress inkt te behandelen.
De stofknoopjes zijn echt heel oud, ik kreeg ze van mijn moeder.
De vlinder heb ik gestanst met mijn vagabond, het is een die-cut van Cuttlebug.
De bloemen heb ik zelf gemaakt, is echt heel eenvoudig: ik stanste bloemen van rood cardstock en bijpassend dessin papier en verfrommelde die. (een klein beetje vochtig maken helpt soms). Daarna de bloem in de door jou gewenste vorm brengen, een brad in het midden en voila! Je bloem is klaar!

10 comments:

  1. Wauw, wat mooi zeg en wat veel details.
    Ook die oude knoopjes.
    Wel leuk dat je die foto's nog had.

    ReplyDelete
  2. Prachtige lo en wat een mooie bloemen, heb je die zelf gemaakt? Ook de vintage knoopjes en het stoffen bloemen randje zijn geweldig!!

    ReplyDelete
  3. Prachtig weer Blinnie! Dat je dat met de hand doorgestikt hebt, wat een werk die kleine steekjes!
    Heel mooi ook die zelfgemaakte bloemen. En de foto ook natuurlijk, ik ben dol op oude foto's!
    Groetjes,
    Arja

    ReplyDelete
  4. Wat is dat prachtig gedaan
    de zelf gemaakte bloemen zijn heel mooi
    leuk die oude foto

    groetjes Lida

    ReplyDelete
  5. Mooie lo weer! De bloemen passen er prachtig bij!

    ReplyDelete
  6. Hele mooie Lo is het geworden.
    Prachtig geheel.

    Groetjes jacqueline

    ReplyDelete
  7. Prachtige lay-out. Mooie foto van je grootouders. Wat een werk om het helemaal met de hand rondom te borduren, maar wel heel erg mooi gedaan.

    ReplyDelete
  8. Wat een prachtige LO, ik vind het papier ook prachtig, vaak zo moeilijk om foto en papier bij elkaar te zoeken, maar bij jou lijkt het een eitje...Echt supermooi !!

    ReplyDelete
  9. wat een supermooie lo! al die prachtige details! ik blijf er naar kijken :)

    ReplyDelete
  10. ziet er geweldig uit.
    Je moet even op mijn blog kijken.

    ReplyDelete