Friday, November 25, 2011

DIY

Do it yourself!

I am a consumer of leaves on a large scale! Tons of leaves I buy and only the "good ones" I use (I buy a packet of Prima Marketing leaves and use only the green ones, not the brown ones)
This costs a lot of money.
Then I came across this picture on the net:
And then I thought: I can do this myself!!!
So I drove to IKEA  and bought half a meter of AINA fabric (white) (this cost me eur 3,50)
I cut small leaves from this fabric and sprayed it with my green glimmer mist.
When the leaves were dry, I inked the edges with Distress Ink (tea dye) and look, here's the result:
I am now wondering how many leaves I can make out of this fabric. I guess a lot!!!! ;-)


And this is what you need:
- Farbric "Aina" (IKEA)
- Pair of scissors
- Glimmer mist in whatever colour you prefer

Doe het zelf!

Ik ben een grootverbruiker van blaadjes! Ik blijf maar kopen en ik gebruik alleen de "goede" in het zakje (bijvoorbeeld die van Prima, ik gebruik dan alleen de groene en niet de bruine)
Dat loopt dus in de papieren.
En toen kwam ik dit plaatje tegen op het internet.
En toen dacht ik: dat kan ik zelf!
Dus reed ik naar IKEA en kocht ik een halve meter AINA stof in wit.
Thuisgekomen knipte ik er blaadjes van en sprayde die groen met mijn glimmer mist.
Toen ze gedroogd waren inkte ik de randjes met Distress Inkt (tea dye) en zie hier het resultaat!!!
Ik denk dat ik uit die halve meter stof een heeeeeeleboel blaadjes kan maken :-)

3 comments:

  1. Oh die zijn gaaf zeg! Onwijs goed idee. Al heb ik (nog) geen groene glimmermist, en geen stof, en moet ik dus wel e.e.a. aanschaffen ervoor :)

    gr. Jacqueline

    ReplyDelete
  2. Wow Belinda, ze zijn echt helemaal super!!!!!
    Dank je wel voor het posten van deze mini tutorial. (euhm..... heel erg blond..... het is dat ik de link van je blog aanklikte in je bericht in het Swirlydoos forum, anders had ik NIET geweten dat je een Nederlandse bent. schandalig he)
    Fijn weekend!!!!!

    ReplyDelete
  3. Yes it was girl! It was a big compliment to you!!! Dank je wel voor je lieve berichtje! Ik was ook wel quit pleased (soms is engels makkelijker) with how they turned out.

    Ik ga morgen even de tijd nemen om jouw blog eens door te neuzen.

    ReplyDelete